beautyshine

Olja till håret.

Publicerad 2011-02-13 16:42:54 i Hårvård

Kortfattat: Fett är bra för håret, alltså är olja bra för håret! Shampo sliter på håret så om du är som jag och shamponerar håret varje dag så är detta nästan ett måste!
Den absolut bästa produkten på marknaden måste vara Orofluido! Men alltid har man ju inte råd med dyra ting. En bra budget variant är jojobaolja och mandelolja, med ev. en äggvita i :)

Jojobaolja Kallpressad (Fr. 70kr)
Används ofta i hårprodukter. Jag har denna i håret över natten 1 gång i veckan (inte i hårbotten för då blir håret för fett!). Den ger håret näring och så skyddar den även mot uv-strålar. Lämnar håret glansigt och lent.
Oljan måste vara kallpressad för att näringen ska finnas kvar. Finns bl.a på Bodystore.



Mandelolja Kallpressad (fr. 70kr)
Använder även denna 1 gång i veckan, över natten. det ger mitt torra hår liv med fukt oxh näring!
Även denna ska köpas kallpressad för att kunna göra någon nytta för ditt hår. www.bodystore.se



Orofluido (Från 230kr)
Den är helt underbar både på dag och natt, till riktigt hår och löshår, slitet och friskt hår! Den tynger inte ner håret och man får en silkeslen känsla och doftar amber och vanilj (för dagtid, ta bara lite). Innehållet är superbra!
Den innehåller 3 naturliga oljor i en utsökt blandning som inte gör håret fett och som snabbt absorberas.
Arganolja:
Utvinns av kärnorna från frukterna på Arganträdet och är rik på vitamin E och viktiga fettsyror.
Linfröolja:
Oljans markanta innehåll av omättade fettsyror försluter och återfuktar hårets ytterhölje och gör håret slätt och enhetligt.
Cyperusolja:
Den innehåller en hög andel av omättade fettsyror och Tocopherol (fettupplöslig vitamin) som ger ett naturlig
skydd mot fria radikaler. Tillför även volym och gör håret mjukt och medgörligt.



Bra priser på produkterna finns på:
http://www.bodystore.com
http://www.lyko.se

Kommentarer

Postat av: Gisele

Publicerad 2011-02-15 18:43:27

Aha, min kommer därifrån så det var säkert den du såg :) Vet att den har sålts av B-Young.

Postat av: FRIDA <3

Publicerad 2011-02-16 15:53:30

hejhej, ja det var verkligen ett gammalt inlägg :)

min mamma köpte såna när hon var i USA så där finns dem garanterat! Jag blev bara helt kär i skinnimitationen så jag köpte ett par fejk på OHIO i Stockholm, tror jag betalade 99 eller 149 kr :P

Postat av: fanny & vanessa

Publicerad 2011-02-17 20:33:52

sv: Hejsan hej! Jag fick den i present, men den kommer ifrån en marc by marc jacobs butik i sthlm:D



kram!

Postat av: Heart & Home

Publicerad 2011-03-10 11:20:53

Jojoba oljan ska jag testa. Tack för tipset! :)

Postat av: Linda - Zetah

Publicerad 2012-03-08 18:43:28

akta dig lite för Orifluon bara; den innehåller silikon om du vill använda naturliga produkter

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jac

Jag har hunnit förlova, gifta och skilja mig och skaffa 1 barn på mina 32 år. Min son är 10, vi bor tillsammans i en lägenhet i Göteborg. Jag provar massa nytt, googlar och läser om olika alternativ, därefter samlas det bästa här!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela