beautyshine

Puder /Mineralpuder.

Publicerad 2011-02-07 22:38:12 i Make Up

Här kommer lite olika puder, beror på vad man är ute efter. Själv använder jag den översta just nu. Jag har lätt för att bli glansig i t-zonen så ett matt puder utan borste och som lätt appliceras ligger alltid i handväskan --Lancome Tient Idole Ultra.
.
Puderborsten är minst lika viktig som valet av själva pudret. Utan en bra boste så lägger sig inte pudret alls bra. En Kabhukiborste har mer täckande effekt, och tex. En Buffborste ger endast ett lätt täckande resultat.
.
Lancome Teint Idole Ultra (Från 370kr)
Ett matt krämpuder med lite täckande effekt. Funkar bra på foundation, eller direkt på huden. Ligger lätt och lent i timmar. Kommer med svamp, så det behövs ingen borse till denna varianten.



Mineralpuder:

Laura Mercier Mineral Powder (326-375kr)
Innehåller krossade pärlor för att ge precis lagom mycket ljus reflexion, mica för att ge lyster och amino syror för att hjälpa huden med toxiner och cell reproduktionen. Man känner inte av den tack vare att den är så lätt och mjuk. ½ täckande.



Bare Minerals Original Mineral Veil
(Från 320kr)
Transparent puder. Ger lagom med täckning och lyster. Majsstärkelseextrakt arbsorberar skonsamt fett och värme och hjälper till att fixera makeupen så att den sitter längre. Har ett något mattande effekt. Passar alla hudtyper/färger.



I.D Bare Minerals Foundation
(Ca. 425kr)

Framställd från rena, krossade bergsmineraler och ser därför ut som ett puder men känns som en foundation.
Finns i hela 17 olika nyanser så det är lätt att hitta en som stämmer bra in med sin egen hudton tycker jag.



Oftast hittas produkterna på tex. Kicks, men här finns dom med ovanstående bra priser. Tex. Lancôme pudret, 370kr på beautyplanet.se men 490kr på Åhlens och kicks.

http://www.beautybygrooming.se
http://www.beautysecrets.se
http://www.cowparfymeri.se

http://se.strawberrynet.com

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jac

Jag har hunnit förlova, gifta och skilja mig och skaffa 1 barn på mina 32 år. Min son är 10, vi bor tillsammans i en lägenhet i Göteborg. Jag provar massa nytt, googlar och läser om olika alternativ, därefter samlas det bästa här!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela