beautyshine

Snygga naglar med lack & mönster!

Publicerad 2011-02-01 14:29:07 i Nagelvård

   

Jag har tidigare nämnt att oavsätt om man köper billiga eller dyra nagellack så kan dom (oftast) sitta bra. Det viktigaste är grunden. Fila, olja och lägg på ett hyfsat bra underlack (tex. Sally.Hansen, OPI eller Depend), och sen ett överlack när allt är färdigmålat. Mitt favoritlack är absolut O.P.I, de har 300 färger, stor mjuk borste, och bra kvalitet. Men nu när jag varierar lack varje vecka och snabbt tröttnar på färger så blir det många Depend eftersom de ligger på 22-25 kronor.
När jag målat naglarna så sitter lacket i minst 1 vecka, men om jag gjort mönster och jag då kanske har 4 lager lack på naglarna, så börjar det slitas redan efter 3-4 dagar ute på 'spetsen'.
 
Depend nr.227   Gallery Colours nr.434 +lite svart lack.


Nageldekorationer är kul men inte alltid så hållabart så ofta använder jag bildbrickor. Konadbrickor med stämpel och skrapa har blivit rätt lätt att hitta i butiker och online. För att få många variationer och till ett lågt pris så är Amazon.com det bästa och dom har riktigt fräcka stora täckande mönster! (pyttesmå mönster ser oftast bara ut som fläckar på mina långa naglar, så stora mönster ska det va!)
En bricka kostar runt 55kr (+ev. frakt), men Amazon.com säljer 21 brickor för runt 130 kronor samanlagt +frakt.
Det finns även speciella nagellack att köpa, de är lite tjockare. Jag använder även vanliga lack ibland och det funkar bra så länge dom inte är för tunna! Konad lack brukar ligga mellan 45-65kr.
Jag ska lägga upp lite bilder nästa gång jag mönstrar naglarna =D
Så här ser brickorna ut, på varje bricka finns oftast 6 olika mönster att välja på.
 

Här är några av de ställen du kan köpa stämpel, lack och plattor från:
Välaboden.se (30kr frakt)
Nelly.com (39kr frakt)
Tradera.com (auktion)

För att se hur man gör så finns det bra videos på youtube.com skriv tex. nail art stamp eller konad nail i sökningen.

Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2011-02-06 11:08:20

Hej, du skriver att du filar, lägger på olja och sedan målar. Jag undrar exakt hur du gör? Efter att du har lagt på oljan, hur länge väntar du innan du målar, tvättar du bort oljan, i så fall hur etc???

Postat av: BeautyShine

Publicerad 2011-02-06 12:28:06

Hej!

Jag börjar med att fila med en glasfil och sen putsa naglarna.

Sen lägger jag på Depend serum och gnuggar in det lite. Efter kanske 5 min så lägger jag på oljan och smörjer in den (jag tvättar inte av den). Efter 20-40 minuter så lägger jag ett underlack (O.P.I eller Sally.H). Ibland, när jag kommer ihåg så lägger jag på Depends nagelbandscreme, den är bra både för naglarna och nagelbanden :)

Därefter är det bara att börja måla, och sen avsluta med ett bra överlack.

Hör av dig om det var något jag var otydlig med, eller om du har andra frågor!

Postat av: Jeanette

Publicerad 2011-02-06 12:46:20

Tack för ditt snabba svar. Du förklarar mycket tydligt, mycket bättre än vad man ex ser på Depends egna råd. Jag har både deras serum och olja så nu ska jag sätta igång. Lite olika underlack, använder oftast något som samtidigt är nagelstärkande, men kommer nog denna gång att istället använda OPI underlack. De nagellack jag gillar bäst är OPI samt China Glaze, de känns faktiskt som billigast för mig då jag brukar byta färg ganska ofta och de är dryga.

Vilka överlack tycker du är bäst? Jag letar efter snabbtorkande, men vet inte om de är bäst. Har använt Mavalas Minute en hel del, men försöker hitta något bättre och drygare. Mitt OPI, tyckte jag bäst om, då det är slut har jag slängt flaskan, minns inte vad det stod på den, men minns att det kostade samma som deras ordinarie nagellack.

Postat av: BeautyShine

Publicerad 2011-02-06 19:29:24

Orly har förresten också ett riktigt bra underlack som heter Bonder.

Det finns många stärkande underlack, själv har jag använt mig av Sally Hansens, men mina naglar är ovanligt hårda (går inte att böja alls), så jag letar aldrig efter stärkande. Mina hårda naglar är nog mer genetiskt än något annat, men bryts gör dom ändå :/

Du frågade om överlack. Sally Hansen Diamond Shine Base & Top Coat (silvrig flaska)eller O.P.I Top Coat är dom 2 jag tycker är allra bäst. För snabbtorkande effekt så använder jag oftast 'Sec n' Dry' från Orly, lacket torkar på 1 minut typ. Om du inte läst inlägget från 9/1 så finns det med namnet 'nagelvård'. Där finns en del tips, bilder och priser :) Hoppas du hittar det du söker! Flera dagar i veckan kommer nya inlägg och tips =D

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jac

Jag har hunnit förlova, gifta och skilja mig och skaffa 1 barn på mina 32 år. Min son är 10, vi bor tillsammans i en lägenhet i Göteborg. Jag provar massa nytt, googlar och läser om olika alternativ, därefter samlas det bästa här!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela