beautyshine

3 bra serum till ansiktet.

Publicerad 2011-01-10 21:33:33 i Hudvård

Jag har googlat, läst omdömen och pratat med utbildad personal inom respektive område.
Inte alltid har jag hunnit prova produkten själv, men jag är på god väg i takt med att pengarna rullar in i slutet av varje månad ;) Just ansiktskrämer är något rätt så nytt för mig, jag har tidigare använt en kräm till allt… kanske inte funkat något vidare. Det är svårt med produkter, att hitta rätt i djungels kan kännas hopplöst. Vi har många olika behov, men jag har ändå sammanfattat generellt vad jag anser kan vara riktigt bra!

Utgångspunkten är inte alltid mitt personliga behov, men det händer.
Så detta är vad jag ibland tagit hänsyn till:  * Hy --30+ 


Serum är bra om du känner att din hud behöver det där extra i form av återfuktande.
Serum är en av de enda antirynkprodukter produkter där du kan känna av effekterna det har på huden direkt efter applicering .
Leta efter serum som arbetar på signalsubstansen nivå för att minska uppkomsten av djupa rynkor och skratta linjer.
Tänk också på att andra sätt att minska rynkors uppkomst är bra solskyddsfaktor, bra fuktkräm och tillräckligt med nattsöm :)



SERUM:


Estee Lauder Idealist Pore Minimizing 50 ml (850kr) (650kr på www.parfymonline.se)
Små skönhetsfel i huden minskas omedelbart, synliga porer, rödhet, torrhet och feta områder försvinner. Används morgon och kväll under fuktighetskrämen. Lämnar verkligen huden silkesmjuk! (Testa gärna i butik, du kommer känna det direkt!!)




Lancome Primordiale Cell Defense (Fr. 530kr)
Ett superskyddande serum som blockerar upp till 99% av alla fria radikaler för att ge den slätaste och mjukaste huden. Kraftfulla antioxidanter motverkar rynkor och fina linjer. Används på kvällen innan fuktcreme. Kan även användas runt ögonen!




Emma S. Ageless Serum 30 ml (Ca. 330kr) Det
är ett effektivt serum med hög koncentration av verksamma ämnen som minskar rynkdjupen och stimulerar kollagenbildning. Den känns bra vid användning men reslutat tar tid ;)





Jag är inte utbildad inom området, jag har inte gått någon kurs. Det jag skrivit är endast från min personliga åsikt och erfarenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jac

Jag har hunnit förlova, gifta och skilja mig och skaffa 1 barn på mina 32 år. Min son är 10, vi bor tillsammans i en lägenhet i Göteborg. Jag provar massa nytt, googlar och läser om olika alternativ, därefter samlas det bästa här!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela