beautyshine

Ansiktsrengöringar.

Publicerad 2011-01-10 21:18:28 i Hudvård

Jag har provat mig fram och läst på lite, dessa blev mina favoriter.
Det är svårt med produkter, att hitta rätt i djungel kan kännas hopplöst. Vi har många olika behov, men jag har ändå sammanfattat generellt vad jag anser kan vara riktigt bra!


 

RENGÖRING:

Clarins. Gentle Foaming Cleanser. Finns bl.a för kombinations- eller fet hy. (220kr)
Mild och djupgående rengöring tack vare ett lättviktigt lödder som lätt sköljs av och neutraliserar de uttorkande effekterna av hårt vatten.





Decleor Lotion Tonifiante Ansiktsvatten (270kr)
Återställer PH-balansen. Den är extra fuktgivande och stärkande, lämnar huden mjuk och fräsch. Baseras på essentiella oljor av lavendel och petit grain samt phyto-aromatiskt vatten av apelsin, kiwi och malva. 




Biotherm. Biosource Softening cleansing foam 150ml (Ca. 170-220kr)
En dryg och prisvärd rengöring som är ett skonsamt skum från Biotherm. Tar bort makeup och rengör noggrant.





Eucerin Washlotion, pumptvål, oparfymerad eller parfymerad. 400ml (Fr. 50kr på apoteket)
Skonsam och billig. Torkar inte ut huden i ansiktet då den innehåller återfettande ämnen. Är lämplig för känslig och irriterad hud.




För herrar kan jag varmt rekomendera:
ZIRH Clean -Alpha Hydroxy Ansiktstvätt. 125ml (Ca. 190kr)
Den tvättar lätt bort smuts, fett och bakterier, den avlägsnar även döda hudceller,  Ny bakterietillväxt förhindras som ger upphov till acne (finnar). Innehåller citronolja som återupprättar hudens naturliga pH-värde. Detta är en storfavorit hos många unga killar och män!





Jag är inte utbildad inom området, jag har inte gått någon kurs. Det jag skrivit är endast från min personliga åsikt och erfarenhet. Informationen om respektive produkter är ibland tagna på dennas Internet sida, och ibland med tillägg från mig som användare.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jac

Jag har hunnit förlova, gifta och skilja mig och skaffa 1 barn på mina 32 år. Min son är 10, vi bor tillsammans i en lägenhet i Göteborg. Jag provar massa nytt, googlar och läser om olika alternativ, därefter samlas det bästa här!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela