beautyshine

Dag och Nattkrämer.

Publicerad 2011-01-09 13:17:33 i Hudvård

Jag har googlat, läst omdömen och pratat med utbildad personal inom respektive område.
Inte alltid har jag hunnit prova produkten själv, men jag är på god väg i takt med att pengarna rullar in i slutet av varje månad ;) Just ansiktskrämer är något rätt så nytt för mig, jag har tidigare använt en kräm till allt… kanske inte funkat något vidare. Det är svårt med produkter, att hitta rätt i djungels kan kännas hopplöst. Vi har många olika behov, men jag har ändå sammanfattat generellt vad jag anser kan vara riktigt bra!

Utgångspunkten är inte alltid mitt personliga behov, men det händer. Så detta är vad jag ibland tagit hänsyn till:

* Hy --30+ /Ev. vuxen acne /Känslig hud


Viktigt: Om krämen ligger i burk så undvik att ta med fingrarna då bakterierna från fingrarna sen finns i burken!


DAGKRÄM:

Decleor Aroma Purete Matt finish skin fluid (Fr. 240kr)
Ger fukt och skydd samt minimerar porer. Renar och balanserar huden och avlägsnar döda hudceller, inte fet. Perfekt som makeup-underlag.

Decleor Hydra floral dagcreme.
En underbar dagcreme som ger en ordentligt fukt-mättad hud.
Passar normal till torr hud. Tillför fukt på både ytan och djupet och skyddar huden mot föroreningar. Slätar ut torrhetslinjer. Huden blir härligt fuktmättad och får viktiga mineraler och vitaminer.





Dermalogica Skin Smoothing cream (50 ml Fr. 350kr på hudvårdsbutiken.se)
En lättare kräm som jämnar ut fina torrhetslinjer och lindrar stramhet. Kommer i tub vilket är ett stort plus!




NATTKRÄM:

Clarins Multi Active Night (Ca. 450-615kr)
Hjälper till att öka cellulära förnyelse under natten som har rubbats av dagens stress. Optiskt minskande av tidiga rynkor.



REN. Frankincense Revitalising Night Cream (Ca. 555kr)
En nattkräm gjord för att återfukta och revitalisera huden över natten. Huden ser strålande, filtrerad och vackert frisk ut. Pumpflaska (så man slipper bakterifällan i burk).




Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jac

Jag har hunnit förlova, gifta och skilja mig och skaffa 1 barn på mina 32 år. Min son är 10, vi bor tillsammans i en lägenhet i Göteborg. Jag provar massa nytt, googlar och läser om olika alternativ, därefter samlas det bästa här!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela