beautyshine

Primer -För ansiktet.

Publicerad 2011-01-29 17:32:50 i Make Up

Primers till ansiktet.

Använd en primer i ansiktet för att jämna ut huden, förminska rodnader, minska porer och fina linjer. Den ser också till att din foundation sitter bättre och längre.
Använd först din dagkräm och låt den ligga en stund innan du tar på primer. När din primer är lagd, vänta någon minut, och sen kan du forsätta med foundation/ puder eller vad som nu önskas!

SmashBox Photo Finish Foundation Primer 15/30ml (175/430kr)
Huden blir slät och man får en fin yta. Makeupen sitter på plats hela dagen, inga problem med blank t-zone! Den döljer missfärgningar, mörka ringar, och annat man vill dölja. Fri från olja.
Finns i 2 storlekar och är väl värd sitt pris och håller vad den lovar!!
Jag rekommenderar verkligen denna till alla.


Make Up Store
Skin serum 30ml tror jag (Runt 345kr)
Ger en jämn och fin bas även om man kanske inte har så ’bra’ hy i vanliga fall. Skin serum gör att makeupen sitter ordentligt utan att försvinna och förhindrar att det blir blankt. Otroligt dryg!


Clarins Instant Smooth Perfecting Touch
15ml (Från 225 kr)
Känns som en ansiktcreme som lätt går in i huden och lämnar den jämn och len. Den minskar även mörka ringarna under ögonen vilket är ett stort plus! Det enda negativa är att den kommer i burk.


Bare Minerals Prime Time Oil Control
30ml (fr. 360kr ink. frakt)
Mattar ner glansig hud utan att kladda. Håller makeupen på plats i många timmar.
Formulan är fri från silikon, olja och parfymämnen så den passar även för den med känslig hud.


Testa gärna denna varianten också:

Mimesis
(F.d Sallader) Stay Spray MakeUp Fix 125ml (150kr)
Ger en jämn mist i ansiktet, men kan användas på hela kroppen. Perfekt att fixera make-upen med. Lätt skyddande med aloe vera, allergi vänlig. Den skydda även huden från statiskt damm när man arbetar framför datorn. Bra att ha med sig vid långa resor för att fräscha sig.
Täpper inte igen porerna! Denna sprayar jag på efter jag sminkat mig, eller dagar framför datorn (blir en hel del)!


Produkterna hittas lätt på:

Eleven.se
Nordicfeel.se
Makeupstore.se
Donnabeauty.se
Kicks.se

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jac

Jag har hunnit förlova, gifta och skilja mig och skaffa 1 barn på mina 32 år. Min son är 10, vi bor tillsammans i en lägenhet i Göteborg. Jag provar massa nytt, googlar och läser om olika alternativ, därefter samlas det bästa här!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela