beautyshine

5 Riktigt bra mascaror.

Publicerad 2011-01-11 21:58:27 i Make Up

Mascara

Alla vill vi ha en bra mascara. Här nedan är några av mina favoriter. Tipsa gärna om din :)
I mitt sökande har jag haft ett par krav jag försökt hålla mig till: Får inte smula, ska vara vattenfast och den får inte klumpa ihop mina ögonfransar till 3 tjocka strån!


Clinique Lash Power Mascara (Ca. 200kr)
Hållbar och tålig, inget kladd. Tyvärr har den ingen 'wow' effekt, men den håller måttet (lägg på ett par lager så blir den toppen!)



Niveas Extreme Resist Mascara (Ca. 135kr)
Volymgivande och motstår allt, tex: vatten, blåst och tårar! Den håller riktigt länge och är riktig bra!




Dior Diorshow Iconic Mascara (220kr-300kr)
Ger fransarna en otrolig böj samtidigt som de både förlängs och får volym! Den har en speciell borste som heter Oblique Brush, och den är speciellt utformad för att ge fransarna en så markant böjning som möjligt. Jag tycker verkligen den håller vad den lovar!

             


Max Factor False Lash Effect Mascara, Waterproof (Från 155kr)
Härlig tjock borste, separerar fransarna bra. Den torkar inte för fort utan du har tid att böja fransarna :)





Lancome L'extreme Waterproof Mascara (Ca. 235kr- 305kr)
Denna kommer alltid att finnas i min sminklåda, en perfekt vardagsmascara! Den klarar av både vatten och tårar.  En smal borste som ger både längre och fint separerade fransar.






YSL mascara är också värd att nämna ;)



Jag försöker handla mina produkter online eftersom man ofta kan spara en hel del pengar på det, eftersom jag dessutom alltid får slut på flera saker samtidigt.
Tips på butiker nedan:

http://www.nordicfeel.se
http://eleven.se
http://www.beautyplanet.se

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jac

Jag har hunnit förlova, gifta och skilja mig och skaffa 1 barn på mina 32 år. Min son är 10, vi bor tillsammans i en lägenhet i Göteborg. Jag provar massa nytt, googlar och läser om olika alternativ, därefter samlas det bästa här!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela