beautyshine

Body butter för torr hud.

Publicerad 2011-01-19 23:17:40 i Hudvård

             

För den med torr hy så föreslår jag absolut bodybutter då de är mer fuktgivande pga tyngre konsistens (krämigt & fettigt). På vintern väljer jag alltid en Shea body butter för att ge min hud allt vad den kan behöva, och den blir såå len! 
I motsats till lotion, som består till stor del av vatten, så består body butter enbart av vegetabiliska oljor, smör nötter och andra hud-stärka växter. Den kommer att kännas något fet när den först läggs på huden, men det är bara ett tag. Den håller länge jämfört med en lotion.
Kvinnorna i norra Ghana har i åratal använt shiasmör för att skydda huden mot Saharas torra vindar.

De parfymerade varianterna är ofta rätt starka, så välj doft med omsorg för du lär lukta så resten av dagen!

Här är mina 3 vinter favoriter:

 

Shea body butter (Fr. 155kr)
Bra för den med extra torr hud. Luktar rätt starkt --som de flesta body butters gör. Krämen sugs in i huden rätt snabbt.



Olive body butter
-sheasmör (165kr)
Passar Vinterhuden perfekt. Den har en mild doft och man blir mysigt len.



Whipped shea body butter, Clean
(Ca. 160kr)
Oparfymerad! Den kletar inte ner kläderna då den inte är så tjock och krämig som många andra. Absorberas snabbt in i huden.


Min sommar & sol favorit:

Hawaiian Tropic Lime Coolada Body Butter (100kr)
Sommarfräsch burk och kräm. Luktar så härligt av ananas och cocos!



Produkterna finns att köpa på:

http://www.eleven.se
http://www.thebodyshop.se

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jac

Jag har hunnit förlova, gifta och skilja mig och skaffa 1 barn på mina 32 år. Min son är 10, vi bor tillsammans i en lägenhet i Göteborg. Jag provar massa nytt, googlar och läser om olika alternativ, därefter samlas det bästa här!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela