beautyshine

Ögonskuggor, Från 18kr.

Publicerad 2011-02-04 08:48:43 i Make Up

    


Bra ögonskugga? Njaää, jag tycker de flesta är bra om man har en primer under. Men jag har några favoriter jag ändå vill nämna.

E.L.F  (Eyes -Lips -Face) (18kr)
En online sida många inte provat än. Jag har tills nyligen varit helt ovetande om denna sida. Så okej, man beställer från utlandet, men oj till så bra pris. Mer om detta i ett annat inlägg där jag ska förklara mer ingående :)
Bra ögonskugga, sitter länge även utan primer!


Eleven 120 Colour Eye Shadow Set
(280kr)
Ett set med 120 olika ögonskuggor, både matta och skimmer-skuggor.
Ögonskuggorna ligger i två lager för mer bekvämlighet. Jag älskar detta setet! Färgerna är pigmentrika och sitter bra, en 10-poängare enligt mig! Priset kan ju heller inte klagas på, för samma peng får man ju bara 1-5 färger på kicks ;)
Nu är detta små skuggor så vissa favoritfärger tar snabbare slut, men det säger ju sig själv.



Eleven 78 Colour Eye Shadow Set (250kr)
Den är komplett med nästan alla de färger man kan behöva. Bra ingredienser som ger näring. Rougen är inte helt rättvis i färgerna på bilden, men riktigt snygga. Detta är ju små skuggor så vissa färger tar snabbare slut.


Eye Majic Instant Eyeshadow (110kr)
En direktapplicerande ögonskugga som hjälper en att få en professionell make-up. Snabbt och enkelt, det är bara att lägga ’pappret’ på ögonlocken, och dra. Vips så har man flertonad skugga och redo att gå ut J En kul ide’ men det gäller ju att få det jämt och snyggt. Man får fixa till lite efteråt. Ett paket räcker till 5 gånger. Finns 12 olika att välja bland.





Make Up Store och Face Stockholm är 2 märken jag alltid har hemma. Inte direkt budget nivå, men helt klart bra och håller länge! (Ca. 140kr/st)



Mineralögonskugga. Jag har inte helhjärtat kommit in i mineral-trenden än. Jag köper de produkter jag vill ha, ibland är det mineral, ibland inte. Men det passar extra bra för den med känslig hud (kanske lite som min).
Däremot så undviker jag nästan helt allt som har med lös skugga att göra, jag kan bara inte sluta få ett rasande lager på kinderna, oavsätt hur bra penslar jag har!  :/

Hitta produkterna här:
http://www.eyeslipsface.co.uk/
http://eleven.se/
http://www.makeupstore.se
http://www.facestockholm.com

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2011-02-24 14:51:40

Jaaaaaaaaaac, den stora med 120 ögonskuggor. Var är den ifrån? hihi

Postat av: Jacueline

Publicerad 2011-02-24 23:23:31

Hej!

Den är Elevens egna märke och finns på eleven.se

Dom har massa bra grejer till rätt bra priser :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jac

Jag har hunnit förlova, gifta och skilja mig och skaffa 1 barn på mina 32 år. Min son är 10, vi bor tillsammans i en lägenhet i Göteborg. Jag provar massa nytt, googlar och läser om olika alternativ, därefter samlas det bästa här!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela