beautyshine

Konad Nail Art

Publicerad 2011-02-06 13:55:57 i Nagelvård

Jag älskar att dekorera naglarna, men det kan vara lite svårt ibland med konad plattor för deras mönster är kortare än längden på mina naglar. Jag köpte i alla fall en ny platta från www.välaboden.se och provade 'zebra' mönstret. Bakgrundens lack är nr.207 från Depend och det svarta mönstret är med lack från mavala som är lite ½ tjocka i konsistensen. För mer täckande mönsterfärg så ska man köpa tjockare lack för just Konad art, detta finns på bland annat välaboden.se. Snabb leverans, trevligt bemötande och stort urval!
När mönstret är gjort så är det bra att vänta minst 20 minuter innan man lägger på överlack, annars kan det lätt smetas ut lite i mönstret.
Bra att veta är också att om man tryckt på mönster på en nagel och det blev 'lite fel' så kan det lätt tas bort med nagellackborttagningsmedel utan att förstöra 'underlacket/ baslacket'. Använd alltid medel utan olja i för att undvika att oljan ihop med medlet går in i nageln. Jag tycker att ett av de bättre och billigare medlet kommer från Depend!

Det blev ingen vacker bild på mina korviga fingrar, men det får duga!




Bildbricka M63


Stämpel och skrapa


Nagellacksborttagningsmedel/ remover
 

http://valaboden.se finns även video på hur man gör :) De har också en fast fraktkostnad på endast 30 kronor.
För den som vill beställa från utlandet så är http://www.amazon.com ett bra tips, 21 brickor för runt 130kr +frakt!!

Kommentarer

Postat av: Rita

Publicerad 2011-03-12 14:06:00

Snyggt!

Har köpt ett set, men inte vågat prova än =)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jac

Jag har hunnit förlova, gifta och skilja mig och skaffa 1 barn på mina 32 år. Min son är 10, vi bor tillsammans i en lägenhet i Göteborg. Jag provar massa nytt, googlar och läser om olika alternativ, därefter samlas det bästa här!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela