beautyshine

Bra märken inom hudvård.

Publicerad 2011-01-09 22:13:45 i Hudvård

Nedan finns de märken som jag anser vara bäst, och deras produkter är/kommer vara vinnarna i mitt badrum :p (med undantag för bl.a  Biotherms ansiktsvatten och peeling från ACO).
Vi har många olika behov för våran hy, men märkena nedan har något för alla, och valen är riktigt bra!

Vill man ha bra produkter så får man betala extra (inte alltid, men oftast).

Dermalogica Alltid bra för den med fet hy eller acne då deras innehåll är väl anpassat efter sådan hy.
Produkterna är icke-komedogena, dvs. de framkallar inte pormaskar!!  De är också fria från tilltäppande mineraloljor, lanolin, irriterande artificiella färg- och parfymämnen och uttorkande S.D.-alkohol.



Decleor
Serien består av ett komplett utbud av unika växtbaserade produkter, ingen parfym eller färg. Har funnits i mer än 35 år och kan idag betraktas som ett av världens största spa- märken. Vissa av produkterna är 100 % naturliga och rekommenderas av Astma- och Allergiföreningen.




MD Formulations Ingen parfym och produkterna ger synliga resultat, vilket är dokumenterat vid regelbunden användning. Används vid hudvårdsbehandlingar runt om i hela världen! För alla hudtyper som ett tillägg till traditionell hudvård för ett bättre och snabbare resultat på torr hud, linjer och rynkor, grov solskadad hud, pigmentfläckar och acne/fet hud.

Clarins Funnits i mer än 50 år och en storfavorit hos många och är Europas ledande selektiva hudvårdsmärke och bland de tre största i Sverige. Märket har en stark hudvårdsidentitet. Produkterna är gjorda av endast naturliga ingredienser. De har även bra make up produkter. 




Mer om specifika produkter inom varje märke kommer inom kort!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jac

Jag har hunnit förlova, gifta och skilja mig och skaffa 1 barn på mina 32 år. Min son är 10, vi bor tillsammans i en lägenhet i Göteborg. Jag provar massa nytt, googlar och läser om olika alternativ, därefter samlas det bästa här!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela