beautyshine

Favorit foundation(s)

Publicerad 2011-01-24 22:08:34 i Make Up

Dior har utan tvekan de bästa foundations som finns (enligt mig)! Vill man ha halvtäckande eller helt täckande så kan man lätt se spacklad ut i ansiktet, men inte med Dior! Den kostar visserligen en del men den är dryg och absolut värd sitt pris! Här nedan finns en bra urval. Priser från 100 kronor till 500 kronor.

HELTÄCKANDE
DiorSkin Sculpt (440-495kr) För normal/ kombinerad/ torr hy.
En foundation jag inte kan vara utan! Jag absolut älskar den. Ger ett lyft åt huden och varje gång. Huden blir jämn och mjuk. Trots att den är täckande så syns den knappt! Den sitter länge. Bonus: Anti-age!


HALVTÄCKANDE
Diorskin Nude (430-475kr) För normal/ kombinerad/ torr hy.
Ger huden fukt och jämnar ut hudtonen och döljer skavanker. Huvudingrediensen är mineraliserat aktivt vatten. Vattnet innehåller Rhodolite, en ädelsten som hjälper till att skydda och producera energi i hudcellerna som bidrar till cellförnyelsen. Den sitter länge.



Andra bra foundations för olika hudtyper :

Diorskin Forever Foundation ( Från 350kr) Passar alla hudtyper.
Gör huden slät och naturlig.Vattenfast formula som håller i rusk-väder.

Clinique Stay -True Makeup (Från 240kr) Passar fet, oljig & känslig hud bäst.
Den är helt fri från oljor, men ej fuktgivande. Täcker bra och lätt att använda. Ligger fint på huden.

Budget valet:

Max Factor Lasting Performance (Ca. 100kr) Passar alla/ känslig hy.
Hållfast och kladdar inte. Oljefri.


Några andra att testa är:

Lancome Teint miracle -Passar blandhy.

Lancome Teint Idole -Passar alla hudtyper (tycker jag).

Clinique Even Better -För normal/torr hy.

Diorskin Ultra Matt -För fet hy.

Produkterna kan bland annat hittas på följande sidor, till bra priser!
http://www.lyko.se
http://www.donnabeauty.se


http://www.beautyplanet.se
http://www.kicks.se

             

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jac

Jag har hunnit förlova, gifta och skilja mig och skaffa 1 barn på mina 32 år. Min son är 10, vi bor tillsammans i en lägenhet i Göteborg. Jag provar massa nytt, googlar och läser om olika alternativ, därefter samlas det bästa här!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela