beautyshine

Hårinpackning/ Masque

Publicerad 2011-01-28 19:02:32 i Hårvård

 

Med mitt frizziga, slitna och sönderblekta hår så är hårinpackning den enda överlevnadskuren som finns till mitt stackars hår. Om man använder inpackning så tycker jag absolut att man ska satsa på lite bättre varianter än 'tvål-inpackningarna' som säljs i mataffären ;)
Jag tänkte att jag skulle dela med mig av mina 5 favoriter. Börjar med de 2 bästa!

Hårinpackning /Masque:

Professional Sebastian Penetraitt Repair Masque (150ml, från 230kr /Rek pris: 375kr)
Aktiva ämnen tränger in på djupet i håret och reparerar skador. Omvandlar onödig slitage till imponerande fylliga svall. Håret blir direkt silkeslent och mitt trassliga hår blir verkligen toppen direkt efter användning. Den ger fint resultat även i längden, och den är dryg!



ghd Rejuvenation Overnight Cream
(ca. 300kr)
Vårdande nattkräm för alla hårtyper. Denna hårmask torkar snabbt in i håret och arbetar under natten för att återställa och ge fukt till ditt hår. Den har anti-age-egenskaper för ditt hår och ger håret en härlig glans och en rejäl fuktboost. Dessutom får man med ghd Microfibre Halo Headwrap som ser till att håret hålls på plats under natten. Detta är den enda 'overnight' varianten jag tycker är bra.



Kerastase Resistance Age Recharge “intensivinpackning” (Ca. 320kr)
En ”emergency-inpackning” för dig som har slitet och skadat hår som behöver rejält med vård. Den är djupverkande, och man ser skillnad på håret redan efter första användningen, det blir så mjukt!


Joico K-pak Deep-penetrating Reconstruction
(240kr) 
Den har utsetts till världens bästa 10 år i rad.
Jag tycker den är riktigt bra. Den förstärker hårets elasticitet, styrka och glans. Den garanterar maximalt skydd. En liten mirakelkur, men tyvärr inte så dryg.


L’Oréal Absolute Repair inpackning (180kr)
Toppen för den med dålig hårkvalitet. Reparerar och ger vitalitet åt försvagade hårfibrer. Håret blir mjukt och glänsande. Djupverkande vård för skadat hår. Jag tycker om att ha den länge i håret för då blir det toppen! 



Bra priser på produkterna:

P.Sebastian: http://www.nordicfeel.se (230kr fraktfritt)
ghd: http://www.beautysecrets.se (218kr +49kr frakt)
Kerastase: http://www.baressoshop.se (320kr +frakt)
Joico K-pak http://www.lyko.se (240kr. Över 500kr =fraktfritt)
L’Oréal http://www.bangerhead.se (180kr -Rek pris 225kr)

Kommentarer

Postat av: Smsa Låna

Publicerad 2011-07-19 18:52:32

Häftig sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jac

Jag har hunnit förlova, gifta och skilja mig och skaffa 1 barn på mina 32 år. Min son är 10, vi bor tillsammans i en lägenhet i Göteborg. Jag provar massa nytt, googlar och läser om olika alternativ, därefter samlas det bästa här!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela