beautyshine

'Must have' Shampoo.

Publicerad 2011-01-12 12:05:55 i Hårvård

Mitt hår ser ut som jag har åkt karusell i flera timmar, men jag har ändå några riktigt bra tips! Anledningen att mitt hår är totalförstört har jag nämnt innan --så undvik Bellbox hårfrisörska i Allum GBG!!

Jag har provat många olika shampoon och balsam, och det är extra kul att se hur de funkar då mitt hår är en riktig utmaning sen ett ½ år tillbaka.
Mitt hår är alltid rätt tunt och platt, nu är det även sönderblekt, missfärgat, risigt, och väldigt slitet. 2 stora favoriter är helt klart produkter från Professional Sebastian och Redken. Dom har något för alla!

Man ska vara försiktig med volym schampoon eftersom det torkar ut håret, jag avstår helt från volym schampoon, men om du ska använda det, använd sällan!



Shampo:

Professional Sebastian, Penetraitt. (250ml Ca. 270kr) För färgat och skadat hår.
Stärkande och reparerande. Aktiva ingredienser som tränger in i håret och reparerar skador och minimerar stress, ger superstark och silkeslen känsla och skyddar färgat hår.




Professional Sebastian, Hydre. (250ml Ca. 270kr) För torrt och frizzigt hår, även färgat.
Återfuktar bra och ger nytt liv, len fyllighet och spänst.




Tigis bed head (tex.) urban Anti+ Dotes recovery Shampoo. Passar torrt skadat hår. (750ml Ca. 400kr)
Närande ingridienser med återfuktande molekyler som ger mjukhet och glans! Hårets kvalitet förbättras ordentligt.

                


Redken Har många bra produkter, något för alla. I deras serie hittar man shampoo för bland annat färgat, torrt, skadat, slitet,blont och tjockt hår!
Redken Clear Moisture Shampoo (från 250kr)
Rengör skonsamt, ger näring samt återställer och balanserar hårets fukt.
Redken Smooth Down Shampoo (från 250kr)
Reder och slätar ut frizzigt hår. Ger bra med näring.

    


Bra budget varianter:

Loreal, Elvital Nutri-Gloss Light
(Runt 60kr) Passar dig med tunt, livlöst eller fett hår
Luktar riktigt gott! Håret får näring och blir slätt och lent.




Schwarzkopf Gliss Shampoo, --serien. (Ca. 30kr)
Luktar gott. Finns oliak shampoo för olika behov, men jag gillar både den för färgat hår och Total Repair som jag använder just nu, håret blir glansigt och ser friskare ut!

    


Här är några tips med internet sidor som säljer en del av ovastående shampoon.

http://www.beautynet.se
http://www.redken.se
http://www.lyko.se

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jac

Jag har hunnit förlova, gifta och skilja mig och skaffa 1 barn på mina 32 år. Min son är 10, vi bor tillsammans i en lägenhet i Göteborg. Jag provar massa nytt, googlar och läser om olika alternativ, därefter samlas det bästa här!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela